idaharju

Alla inlägg under april 2011

Av ida harju - 30 april 2011 17:25

blir ett snabbt inlägg då André och Emma kommer och hämtar mig snart :)

måste till affären innan och köpa en sallad :D hinner inte laga mat liksom :S :P

men äta måste man :)

     

Av ida harju - 30 april 2011 11:00

vaknade imorse av att tidningen kom kl 4.10 :S hujja. men den är gratis iaf :D hahah.

legat och dragit mig tills för ett tag sen. tyckte de va dags att kliva upp :)

ska snart äta frukost och läsa tidningen, GT och GA :)

tror mamma skulle komma förbi, minns inte :P hahah.

ska iaf ta ett bad och göra mig iordning för kvällen sen :) mysigt :)

Tror min lilla ängel kommer bli en morgon människa :/

Vaknar runt 7 varje morgon och sätter igång ett steppmaraton där inne :/ håller på så tills jag klivet upp. sen somnar hon :P hahaha

tänkte skriva ett inlägg sen (om jag hinner) va som hänt under ett år, blev ju faktiskt 18 för bara ett år sen :) mycket har hänt på den tiden :

PUSS

Av ida harju - 29 april 2011 22:24

Emma va lite ledsen att ja inte skrivit idag. så slänger in ett inlägg från mobilen ifall ja skulle somna. som sagt så har ja sagt att ja inte vill fira min födelsedag på torsdag, men en tårta kommer jag baka ändå:-D vet att Emma och André nog vill ha:-) om någon vill komma och fika så säg till via sms:-) imorgon ska vi till Malm och ha en trevlig valborg:-) blir nog en hel del folk och fylla men förhoppningsvis blir allt skit kul:-) har ju Emma där :-) idag har jag hunnit med ganska mycket:-) varit på försäkringskassan och pratat om föräldrapenning, så mina dagar (240 dagar) räcker från 6 juni 2011 till 6maj 2012. om jag tar ut 5 dagar i veckan. :-) de är något iaf. men vill ju helt va hemma minst 3 månader till. eftersom inget dagis tar emot barn under 1år. ska försöka flörta lite med älskling så jag kanske kan få några dagar av honom:-) (a) får hoppas. annars blir de tajt. efter försäkringskassan så åkte jag och köpte spjälsängen av Limone. jätte din verkligen! skit fin :-) efter de åkte ja till stan. köpte bläckpatron till skrivaren, kostade fan 199 kr! helt galet! så blev bara svart och ingen färg för den kostade 249:-( Usch varför ska de va så dyrt. svart behövde ja eftersom ja va tvungen skriva ut biljetter och sånt. efter de gick ja ett tag på stan. testade bikinisar men hitta ingen snygg:-( träffade felicia och tina också. trevligt:-) efter de åkte ja till Gotlandshem, så på måndag bokade vi in att mögelgubben skulle komma och titta. skönt. hoppas vi får de fixat fort. har efter de bara varit hemma, skruvade ihop sängen och lagade mat. mamma kom förbi innan jobbet. nu kollar jag Big Brother och äter godis:-D puss!

Av ida harju - 28 april 2011 21:39

Fan va arg jag blir! nu går allt åt skogen igen!!!! PALLAR INTE FÖRKLARAR ALLT GÅNG PÅ GÅNG PÅ GÅNG!!!!!

Av ida harju - 28 april 2011 18:26

idag kom våra ziperaller.... typiskt när jag skickade mail för 2 dagar sen att vi inte ville ha dom eftersom vi redan väntat 6 veckor på leveransen :S

nåja, nu har dom kommit så vi bestämde att vi behåller dom :)

AS SKÖN!! tror jag kommer bosätta mig i den :) hihih.

Jätte stor dock, tog Medium eftersom jag hört att dom är små i storlekarna :/ men va jätte stor ist :D hahaah!

   

Av ida harju - 28 april 2011 14:10

Fick mer paket idag :) wiiie.

va mina auktioner jag vann på tradera för 4 kr :) hihi.

             

Lite grejer till bebban :) hihi. kunde vara värt 4 kr tyckte jag :)


Idag vakna jag tidigt, runt 8. så duscha jag, och provade min nya fjärrkontroll till kameran :)

skit kul att ta bilder nu :) 

åt frukost och sen somna jag på soffan :P haha.

lägger upp magbilder från idag :)

26+1

         

tröjan jag fick av mommo igår :)

har fått nån cravings på jordgubbar så blev detta till frukost:D

     

Av ida harju - 27 april 2011 19:30

Jag och Adam har bestämt att ha en pluggdag nästa vecka då alla andra är på klassresa i Sthlm :)

Kändes inte riktigt värt att åka med dit. Så de bestämde vi oss redan i höstas :)

får hoppas vi får mycket gjort, har ju lite samma uppgifter kvar att göra så :) hehe.

mår lite bättre nu, har fått i mig sparrissoppa. orkade tillochmed diska efter maten, fast fick springa in på toa mitt i. :( usch.

hoppas verkligen jag kan sova inatt, bättre än va ja gjort de senaste nätterna.

vill bara att min underbara älskling ska komma hem. Vi saknar ju dig:(

är bara 2 veckor kvar idag. så får hoppas tiden går fort. jobbigt när man blir sjuk bara, då går dagarna så jävla sakta :S

Mommo ringde för en liten stund sen, dom fattade inte vem som ringt på mobilen :P är väl inte så många som har deras nummer:Phehe

Dom blev iaf glada att jag blev glad över paketet :)

dom hade tydligen ännu mer barnkläder men de skulle dom ta med när dom kommer till studenten :)

så snälla dom är mommo och Klas :)

har suttit och mailat/skrivit med lite människor idag på Familjeliv.

angående föräldrapenning.

lite klokare blev jag. ska bara ringa älsklingen och hoppas han kan ge mig några dagar av hans eftersom han inte vill ta ut alla ändå :)

så nästa vecka ska jag dit och prata och fylla i papper.  får hoppas man fått något svar av något av jobben man sökte så jagvet om jag ska ansöka om 4 eller 7 dagar i veckan under sommaren. får ju inte jobba om jag tar ut föräldrapenning så blir lite komplicerat:S

Av ida harju - 27 april 2011 14:29

Fick paket av min kära mommo idag :) guud va glad jag blev :)

fick också paket av Kaffebrus, min fjärrkontroll till kameran hade kommit :)

känner lite mer ljus i livet nu än innan :)

titta så mycket sött jag fick:

                          och en tröja till mig :

och så hade hon stickat lite barnkläder också :) så himla söta :) :

         

TACK SÅ HEMSKT MYCKET :)

försökte ringa både mobil och hemtele men ingen svara, kanske är upptagna med annat :) får försöka ikväll :)


Presentation


19 år, förlovad och sambo med världens finaste pappa till våran dotter Novalie

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards