idaharju

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av ida harju - 27 mars 2011 23:45

En bild jag aldrig lagt upp:

  Mongobild på Tobbe:P hahaha

Av ida harju - 27 mars 2011 22:26

Hihi jag ser min bebis sparka :) ser helt mongo ut :P hahaha!!!

sitter här och skrattar för mig själv :P

JAAA! ROZA ÅKTE UT!! :D WIIIE:D

hahah.

nu ska ja snart sova, ska på stan med mamma vid 11 imorgon:)

pusspuss

Av ida harju - 27 mars 2011 19:47

• 1 kopp snabbkaffe = 75 mg 
• 1 mugg snabbkaffe = 100 mg 
• 1 kopp bryggkaffe = 100 mg 
• 1 mugg bryggkaffe = 150 mg 
• 1 kopp te = 50 mg 
• 1 burk cola = 40 mg 
• 1 burk "energidryck" = 80 mg 
• 1 kaka mörk choklad (50 g) = upp till 50 mg 
• 1 kaka mjölkchoklad (50 g) = upp till 25 mg 


De skiljer sig ju en hel del mellan kaffe och energidryck.

Ingen vet säkert hur koffein påverkar barnet, men en rekommendation är att få i sig mindre än 300 mg per dag. Det motsvarar cirka tre koppar kaffe (1,5 dl/kopp) eller sex koppar svar te (2 dl/per kopp)

Av ida harju - 27 mars 2011 18:30

Klart de känns jätte mysigt när bebisen sparkar, men vissa gör så förbannat ont.

inatt har jag vaknat flera gånger för den sparkat så hårt :(

Vill att älskling ska komma hem nu:)

bara 73 timmar kvar ! :)

Ont i brösten har jag med :(

Har säkert vuxit 2 storlekar nu och känner hur de spännar och stramar hela tiden :/

köpte 75C sist, men den börjar bli för liten :S va fan då :/ kostade 200 kr :/ har inte råd att köpa nya varannan vecka :S

Idag känns det som att de är en dålig dag :/

Känner inte alls för att göra något/träffat någon :S

Bara ligga hemma och kolla TV.

Skulle egentligen till mamma och äta, men vill inte vara svidig mot henne när jag är på dåligt humör. hon försöker bara vara snäll och hjälpa mig, och de uppskattar jag jätte mycket. Hade inte klarat av allt själv så känns toppen att vi fått så bra kontakt igen :)

De ä så mycket jag vill göra nu innan bebisen kommer men tror inte jag orkar/hinner med något :/

Läste också att efter vecka 34 vill helst inte flygbolagen att man ska flyga :S BAJS!

tar studenten i vecka 32 och tänkte åka till pappa typ 2-3 veckor efter de, men nu kan jag inte flyga så får bila upp ist (om Tobbe hinner få körkort) 

tror inte jag orkar köra hela 117 milen själv :S

Jag vill åka och grilla och "tälta" fast blir typ att sova i husvagn eller nått :P hehe.

Bada massor :) sola och bara njuta denna sommar.

lär ju bli sista lugna sommaren på länge så då vill jag njuta och minnas allt :)

vill gå på en konsert igen, gärna Royal Republic :) (tror dock inte de blir så) :/

finns MASSA jag vill göra. Träffa gamla vänner och så. Ha en helt underbar sommar med Tobbe :) 

Inge mer tjafs eller bråk nu! Vi älskar varandra och vill vara med varandra, men ni som känner mig kan ju gissa hur JOBBIGA mina hormoner är just nu, jag är så glad och stolt över han att han orkat med mig så länge som han har :)

min solstråle :)

Ovido - Quiz & Flashcards