idaharju

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Mammagrupp

Av ida harju - 30 mars 2011 17:43

Varit på unga mammor gruppen idag :)

Var jätte kul, fick skiiit bra kontakt med Elin och Sam :) 

kändes riktigt kul :)

Vi fikade och så först, sen åkte vi till Försäkringskassan och lyssna där i ca en timme :)

Tack Sam och Elin för att ni skjutsa fram och tillbaka :)

Fick massa information dock blev jag bara mer förvirrad :S tur att jag ska dit den 19 igen :P haha.

Tydligen ska man skicka in moderskapsintyget så fort som möjligt :/ oups, de visste inte jag, får skicka de imorgon :)

Föräldrapenning och ledighet fatta jag inte heller :S

Massa med årsinkomst och sånt, har ju pluggat så sånt har jag inte.

Men eftersom jag och Tobbe är tillsammans/bor ihop/barn ihop räknas hans årsinkomst in i min.. fattar nada :P haha

men men, kommer få cirka 180 kr/dag i minst 240 dagar :)

de är bra :) + barnbidrag på 1050kr/mån :)

så man blir inte helt fattig iaf :)


Nej nu ska jag vila lite innan älsklingen kommer hem!!! :D :D :D :D

ca 2 timmar kvar :D

ska hinna dammsuga, diska, laga mat innan :/ men nu måste jag vila innan jag dör av trötthet :P 

tar på krafterna att cykla, har inte cyklat sen i september typ så kondisen är inte på topp :P

PUSS PÅ ER MINA FINA VÄNNER!

OCH ETT FINGER TILL ER ANDRA! ;)


 
 
Anna

Anna

30 mars 2011 20:02

Hej jag såg först nu att du kommenterat på min blogg, hann svara på den i Dianas blogg innan så du får vänta på att hon godkänner om hon godkänner den. Orkar tyvärr inte skriva om allt nu men tror jag förklarat det mesta! Tråkigt att du skall behöva skriva så elaka saker om mig här i din blogg, menmen får väl ta det :)

http://mammananna.bloggplatsen.se

 
sidecut blondie - 20 år och väntar tvillingar

sidecut blondie - 20 år och väntar tvillingar

31 mars 2011 16:15

jag skulle också vilja gå på en ung mamma grupp :( Vet dock inte om det finns här i Uppsala..

http://mammaems.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida harju - 16 oktober 2011 15:32

http://novaliee.blogspot.com/  där kommer jag skriva om Nova :) så att pappa Tobias ska kunna hänga med :) PUSSHEJ!             ...

Av ida harju - 7 oktober 2011 09:51

Novalie 2 mån 1 dag gammal :)                  

Av ida harju - 1 oktober 2011 12:49

har precis fixat mina naglar :) Novalie är så söt och snäll och sover gott i soffan med Bim :) Tobbe är iväg och hjälper mamma och Tore att flytta :) ska se om jag hinner vila lite innan hon vaknar :) tänkte bara slänga upp en bild på naglarna :) o...

Av ida harju - 28 september 2011 21:49

Har inte uppdatera pga att Tobbe är hemma:) ja skriver ju bloggen mest för att han ska hänga med när han är och jobbar:) men iaf. I fredags storstädade vi medan farmor var ute och gick med Nova. :) vi piskade mattor, dammsög, skura, dammade m.m. Sen ...

Av ida harju - 18 september 2011 23:58

sitter ännu vaken då jag och Nova somnade på soffan vid halv 4 och sov till 6 :P kände att de inte va någon idé att försöka sova när jag inte är trött :P Nova somnade vid halv 9, då kom Johanna förbi så har vi suttit och snackat :) han typ inte...

Ovido - Quiz & Flashcards