idaharju

Alla inlägg den 1 september 2011

Av ida harju - 1 september 2011 19:15

Var hos BVC och dietisten idag :)

Nova väger nu 4195 gram :)

så hade gått upp lite (från 4110) sen i tisdags :)

nere hos dietisten så tyckte hon vi skulle prova Pepticate ist för nutramigen, eftersom Nova varit så förstoppad. Fick en burk på prov och ska till läkaren på måndag :)

btw någon som vet va läkarbesöket kostar? visst är de 200? eller minns jag fel?


va förbi mamma och hämtade lite mer sängkläder m.m

kom hem, matade Nova, hon somna i min famn så la henne i vagnen och städade garderoben :) eller jag hann inte Tobbes sida men de får jag ta en annan dag.

sen vakna hon igen, ville ha mat. somna som en stock på min arm, la henne i vagnen igen. satte på babyvakten och gick in och tog en snabbdusch :) tog typ 3 minuter. Nova sov så gott hela tiden. Hann diska och skulle just börja värma kasslergryta så vakna hon och ville ha mat. men då hade jag precis kokat nytt vatten så stackaren fick vänta tills de svalnat, men de gjorde henne inte så mycket bara hon fick ligga i min famn :) 

så Nova i ena armen och gaffeln i andra så gick de kanon att äta :)

Mata Nova och sen fick hon somna på min arm igen :)

Nu verkar de som att hon somnat ordentligt, så la henne i liggdelen till vagnen så ligger hon brevid mig i soffan :)


imorgon måste jag hinna dammsuga, går nog säkert förbi mamma och hämtar lite mer grejer och packar ner glas som jag fått också :)


på tisdag kommer gudfar André och någon mer stark man och hjälper till att flytta min säng till mamma, mammas säng hit och tobbes säng hit + tv och de andra sakerna som är kvar där. :)tusen tack för att ni hjälper mig så mycket :)


justja, hur kan man få tag i PUK-koden till comviqkontantkort?

skulle beställa nytt kort till Tobbe men va tvungen ha PUK-koden :S


beställde Windi pysventlier idag så hoppas dom hinner komma typ på måndag :)

Lillan får ju inte ut pruttarna såbra så får hjälpa henne på traven :)

kul att både BVC och en kommentar på bloggen rekomenderade dom :)

så blir till att testa.

annars skulle jag testa med minifom igen.


Imorgon blir Nova 4 veckor ! :) jisses va  tiden sprungit iväg :)


Inatt 00,09 kom Elin och Sams lilla Hugo :) STORT grattis till er ! :)

  

Presentation


19 år, förlovad och sambo med världens finaste pappa till våran dotter Novalie

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards