idaharju

Alla inlägg den 4 september 2011

Av ida harju - 4 september 2011 22:20

Tycker så synd om min prinsessa, hon har varit förstoppad nu i en vecka. Va hos BVC i torsdags, dom sa att jag skulle ge laktulos morgon och kväll, öka dosen varje dag tills de släppte. Idag hade de ännu inte släppt. Skulle hjälpa med tempen men de va helt stopp! Ringde förlossningen dom sa att ja skulle ringa sjukvårdsupplysningen, gjorde de, hon sa att ja skulle köpa microlax, hade sån tur så de fanns på konsum. Gav henne halva då hon är under ett år. Hände inget på 30min. Tog in henne igen på skötbordet, masserade magen och lyfte benen. Tog tempen just vid öppningen, och va hon krysta, och skrek, krysta och skrek. Till slut! Kom de två jätte stora och super hårda kluttar, och sen en typ 8cm lång korv också hård men lösare, hon fortsatte krysta men inget kom. Sen ville hon ha mat, gav först 60ml men mer ville hon ha, så gjorde 60 till då hon drack upp 40:) sen somna hon som en stock så la henne i sängen, inget protest eller något. Nu sover hon och verkar nöjdare :) hoppas bara de sista bajset kan komma ut också. Imorgon blir de läkaren. Ska då fråga hur jag ska göra för att undvika förstoppning, kommer ge laktulos tills hon blir "normal" i magen iaf:) va så fruktansvärt hemskt att höra henne skrika och skrika och inte kunna göra något. Känner mig som en dålig mamma som inte kan hjälpa sitt barn mer:( ska också köpa hem resulax då de ska vara mildare mot tarmen ifall hon får sånhemsk förstoppning igen:(

Ovido - Quiz & Flashcards