idaharju

Alla inlägg den 2 september 2011

Av ida harju - 2 september 2011 23:18

Somnade med Nova och Bim 3 timmar på soffan förut :) gud va skönt de va :)

Sen ville Nova ha mat, första gången hon drack upp hela flaskan :)

sen va hon mätt och nöjd så hon somnade lika fort :D

la henne i sängen och ingen protest idag inte :) inte hon sover så gott :)


jag kunde dock som vanligt inte sova :S :P

så passa på att tömma, rensa oh kasta massa saker som vi inte behöver + att vi behöver plats för alla saker vi fått av mamma, va där förut och skulle hämta ett lass med grejer, så hade hon skrivit en lapp om va jag fick ta med, och OJ va mycket :D 

ska dit imorgon och packa in vinglas, muggar, stekpannor m.m i en kartong om jag nu hittar någon. kunde inte se någon i förrådet iaf :S

tror de blir att ta Nova i bärselen och fylla vagnen med saker :)

har ännu två lampor, strykbräda sänggrejer och mycket mer att ta med :)

passade på att duscha också :) och rensa ur gamla schampon och sånt som inte används :)

och Nova sover då ännu :) hon har nu sovit i 2.5 timme :) antar att hon vaknar snart (eller inte) och vill ha mat och ny blöja. känns onödigt att försöka sova när jag inte är trött. för då blir jag trött och sen lär hon vakna typ precis när jag somnat, så de brukar vara:P 


va nere på stan förut :)

blev en fika med Felicia, Sofie och Alex (felicias kille)

va så trevligt, prata om allt mellan himmel och jord :)

och fick så mycket komplimanger om hur smal och fin jag va och hur söt Nova va :)

ska försöka ställa mig på vågen imorgon om jag vågar. har inte vågat nu på en vecka :/

sist stod den på 45 kg =/


imorgon ska jag hinna göra en stor plåt med lasagne så jag kan frysa in några bitar :)

inte alla dagar Nova är lika snäll som idag :) tror de kan vara Pepticate + sempers som hjälper henne :)

och de känns underbart :D

vill ju inte att flickan min ska va ledsen <3<3


på söndag har jag och Tobias varit tillsammans 1 år =)

vi räknar de ännu som att vi är tillsammans fast vi inte är. 

jag vet inte riktigt va vi är, men jag älskar honom av hela mitt hjärta <3

och bestämmer vi oss för att testa igen så vet jag att vi kommer få de funka :)

men som sagt, alla förhållanden behöver tid, tid att läka och bli bättre så därför vill jag inte rusa in i något igen. så som vi har de nu funkar också underbart <3 vi är ett par men har inte stämpeln som ett par :)


på måndag blir Nova 1 månad <3

jag kan inte förstå hur tiden kan gå så fort asså, helt sjukt.

och förlossningen "minns" jag knappt.

kan inte minnas smärtan eller något.

bara att jag fick en underbar dotter <3<3


         Nova har fått så mycket hormonprickar, ser ut som en tonåring redan :P hehe

Av ida harju - 2 september 2011 12:08

gud va jag är stolt över min lillflicka idag :)

efter hon vaknat och fått mat låg vi och myste lite då hon fick hicka :P hehe.

sen låg hon kvar i liggdelen och jag klädde på mig, bädda sängen m.m :)

sen satt hon så fint i babysittern så jag kunde göra frukost och ge katten mat, fick äta upp frukosten sen ville hon ha mat igen :P

gav henne mat, men hon drack bara typ 20 ml sen däcka hon totalt :P

la henne i vagnen, diskade, dammsög, fixade lite pappersgrejer och gjorde iordning väskan med mat eftersom de va meningen att jag skulle träffa Felicia på stan (hon skrev nyss att hon inte kunde=/) 

och Nova sover ännu :D har iofs bara gått 1,5 timmar men hon brukar inte sova så länge på dagen :)

nu ska jag passa på att plocka lite mer och kolla tv :) 

tror hon vaknar nu så blir nog att mysa ist :)

hon är ju 4 veckor idag <3<3

Av ida harju - 2 september 2011 08:51

Nova vaknade för cirka 40min sen:-)Hon har fått sova i liggdelen i min säng inatt:-) ville att jag skulle hålla handen på hennes mage hela natten så de har jag gjort:-)Hon vakna bara 2 gånger inatt iaf:-) Nu till frukost fick hon: 90ml Pepticate, 5droppar sempers magdroppar, 5droppar D-vitamin och 1.5ml laktulos:-) mycket för den lilla kroppen:-) nu halvsover hon i min famn igen så får väl se om vi kan somna om:-)

Ovido - Quiz & Flashcards