idaharju

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av ida harju - 28 augusti 2011 15:37

  nova har några prickar i ansiktet. typ 4 st nu. va kan de  vara?



uppdate:

"Hormonplitor" eller "hormonprickar" kallas de hårda knottror som nyfödda barn kan få på huden. Dessa skiftar i gult och är omgivna av en röd zon. Prickarna, som är stora som knappnålshuvuden, är helt ofarliga och ska inte behandlas. De försvinner av sig själv efter några veckor. Prickarna är en helt normal reaktion i barnets hud då den möter den flora av mikroorganismer som finns utanför livmodern.

Av ida harju - 28 augusti 2011 15:26

   40kr   75 kr  tror de va 120kr för tre stycken :)

 

231kr

 

390:)

Av ida harju - 28 augusti 2011 13:25

jag är så otroligt glad på min älskade Novalie <3

hon va lite svårsomnad igår, men sen jäklar, hon sov som en stock!

i 6,5 timmar. sen vakna hon, jag bytte och gav mat. inget gnäll eller något, sen somna hon om. sov 3.5 timmar. åt och bytte.

somna brevid mig i sängen och vi sov 3 timmar :) 

tack älsklade flickebarn! :) de behövde mamma ! :):)

idag kommer min syter hit, ska bara fixa skjuts och hämta henne :)

hon ska bo här till på tisdag och hjälpa mig lite :)

fick en kommentar att lägga ut merbilder, de kommer bildbombar dåochdå, eftersom jag annars skriver blogginlägg från mobilen och har ännu inte fattat hur man lägger upp bilder :P hehe


Nova äter iaf nu bara Nutramigen och hon är redan en helt ny bebis. mycket gladare. sover bättre . inget gnäll eller skrik. :)

just nu sitter hon i babysitter helt tyst och bara tittar i luften :)

jag passar på att skriva här och äta frukost :D

om tre veckor kommer Tobbe hem iaf <3<3

Av ida harju - 28 augusti 2011 13:23

                       

Ovido - Quiz & Flashcards