idaharju

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

feliway

Av ida harju - 21 augusti 2011 06:47

Ligger och matar Nova:-)Tobbe ligger bredvid och Bim busar på golvet:-PIgår va vi på kräftskiva. :-) skit trevligt va de men ja va på jäkla trött så vi åkte hem vid 9:-) när vi kom hem tog vi snabbt ett "familjefoto" eftersom Tobbe åker idag och mammorna tjatar om bild i tidningen:-P sen börja Tobbe packa och ja och Nova gick och la oss. Ja kunde som vanligt inte sova.:-/ Tobbe gick ut och träffade malm en sväng och och han kom hem igen så packa han färdigt. Dock hann Bim kissa i hans väska :-( blir så less asså. Hon har varit så duktig, inte kissat inne nått men så fort hon känner på sig att något nytt ska hända så kommer de:-/ sen iaf så vaknade såklart Nova och ville ha mat, men hon sov dock i nästan 5timmar:-D:-D ja låg ner och amma henne och Bim myste vid mina fötter. Tobbe höll om mig och allt va jätte mysigt, tills Bim hoppa upp på byrån och in i lådan och ner bakom. Detta är en byrå som inte lådorna går att ta ur så ja fick väcka Tobbe så fick han hjälpa mig:-P Nova sov som om stock tills nu då hon ville ha mat igen. Men de gör inget för annars hade vi försovit oss då Tobbes båt går 8.35 och ja ska köra ner honom. :-(:’( usch känns bajs att han ska åka, allt börjar bli så bra mellan oss och ja behöver verkligen hans stöd. Nu är de ju bättre då Nova kan sova men de lär bli tungt:-( alla säger att ja måste höra av mig om de blir för jobbigt och så men ja är ju ingen person som ber om hjälp. Tyvärr, så är en bara. Ja hatar att be om hjälp, känner mig svag då och de klarar ja inte av. Då är ja heller ursvulten och utmattade innan ja kan erkänna att ja behöver hjälp. Nej nu måste ja försöka en gång till att väcka Tobbe så vi hinner iväg.Hejs

 
 
Ingen bild

Mamma Madde :)

21 augusti 2011 13:59

man behöver hjälp, till och med när man är både mamma och pappa hemma kan man behöva hjälp i början och det är inget att skämmas för. Jag har tagit hand om små barn sen jag var liten men inte orkade jag för de vara ensam med Melissa i början. man behöver sova annars blir man less när dom gråter hela tiden och det gör att man sen känner sig som en dålig mamma för att man blir irriterad på sitt barn och då gråter man för att man känner sig så dålig. Finns INGEN som klarar allt själv i början :)

 
Bella

Bella

21 augusti 2011 21:57

Du är väldigt vacker ;) / Mvh Isabelle

http://www.finest.se/lsabelle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida harju - 16 oktober 2011 15:32

http://novaliee.blogspot.com/  där kommer jag skriva om Nova :) så att pappa Tobias ska kunna hänga med :) PUSSHEJ!             ...

Av ida harju - 7 oktober 2011 09:51

Novalie 2 mån 1 dag gammal :)                  

Av ida harju - 1 oktober 2011 12:49

har precis fixat mina naglar :) Novalie är så söt och snäll och sover gott i soffan med Bim :) Tobbe är iväg och hjälper mamma och Tore att flytta :) ska se om jag hinner vila lite innan hon vaknar :) tänkte bara slänga upp en bild på naglarna :) o...

Av ida harju - 28 september 2011 21:49

Har inte uppdatera pga att Tobbe är hemma:) ja skriver ju bloggen mest för att han ska hänga med när han är och jobbar:) men iaf. I fredags storstädade vi medan farmor var ute och gick med Nova. :) vi piskade mattor, dammsög, skura, dammade m.m. Sen ...

Av ida harju - 18 september 2011 23:58

sitter ännu vaken då jag och Nova somnade på soffan vid halv 4 och sov till 6 :P kände att de inte va någon idé att försöka sova när jag inte är trött :P Nova somnade vid halv 9, då kom Johanna förbi så har vi suttit och snackat :) han typ inte...

Ovido - Quiz & Flashcards