idaharju

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Kolik

Av ida harju - 24 augusti 2011 22:14

Barnet skriker otröstligt mer än två till tre timmar dagligen, oftast på eftermiddagen och kvällen, barnet drar ihop sig, drar upp benen och knyter händerna. Det blir rött i ansiktet, kan ha rikligt med gaser och magen kan vara uppspänd. Det kurrar och kör i magen. Barnet hickar ganska mycket, suger gärna och ofta, och äter glupskt. Barnet kräks ofta efter en glupsk måltid. Det är ganska uppenbart att barnet har ont i magen. Inte sällan har föräldrarna själva lurat ut att barnet blir lugnare eller till och med tystnar när man åker bil eller dammsuger.

Alla dessa sympton stämmer in på Nova förutom att hon "bara" skriker cirka 30-60 min på kvällen =( =/

va ska jag göra? testa komjölksfri modermjölkersättning och sluta amma?


 
 
Ingen bild

madde

25 augusti 2011 00:26

sluta amma ska du ju inte göra det hjälper inte. man kan inte göra så mkt åt kolik och skriker hon nån timme har du tur :) jag skrek hela tiden så mamma och pappa fick vara ute och köra med mig hela nätterna. det mamma gjorde för att jag skulle äta när jag bara skrev var att gå och gunga mig samtidigt som jag åt och det funkade. så prova det. Melissa åt inte i början på BB och skrek hela tiden eftersom hon var hungrig så det var så hon tog bröstet första gången :)

 
Ingen bild

Erica.m

25 augusti 2011 00:33

Jenny hade kolik här hon var liten, det som mamma gjorde innan hon fick veta att hon hade kolik var att hon hängde upp en trä "korg" asså som är en barn säng, typ sån som brukar finnas i barnvagnar fast i tyg som man kan typ bära iväg kan inte förklara du kanske fattar, men så tog hon rep och hängde upp den och gav fart så att hon gungar, ring mig så förklarar jag bättre om du inte har pengar på mobilen kan jag ringa. :)

 
Ingen bild

Sofia

25 augusti 2011 19:50

Kör barnvagnen över en ganska hög tröskel så de guppar till.. De funka på mitt kusinbarn:D

 
Helena

Helena

1 september 2011 02:41

Hej!
Har du hört talas om Windi - pysventil för småfisar. Ska tydligen funka bra för barn med kolik. Har själv inte barn men väntar mitt första och kan tänka mig att testa denna då lyften kommer ut direkt. Värt att slänga ett ögonkast på kanske?! Lycka till och hoppas det blir bättre!

http://bebisimagen.bloggplatsen.se

ida harju

1 september 2011 19:15

har beställt nu:) får testa dom:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida harju - 16 oktober 2011 15:32

http://novaliee.blogspot.com/  där kommer jag skriva om Nova :) så att pappa Tobias ska kunna hänga med :) PUSSHEJ!             ...

Av ida harju - 7 oktober 2011 09:51

Novalie 2 mån 1 dag gammal :)                  

Av ida harju - 1 oktober 2011 12:49

har precis fixat mina naglar :) Novalie är så söt och snäll och sover gott i soffan med Bim :) Tobbe är iväg och hjälper mamma och Tore att flytta :) ska se om jag hinner vila lite innan hon vaknar :) tänkte bara slänga upp en bild på naglarna :) o...

Av ida harju - 28 september 2011 21:49

Har inte uppdatera pga att Tobbe är hemma:) ja skriver ju bloggen mest för att han ska hänga med när han är och jobbar:) men iaf. I fredags storstädade vi medan farmor var ute och gick med Nova. :) vi piskade mattor, dammsög, skura, dammade m.m. Sen ...

Av ida harju - 18 september 2011 23:58

sitter ännu vaken då jag och Nova somnade på soffan vid halv 4 och sov till 6 :P kände att de inte va någon idé att försöka sova när jag inte är trött :P Nova somnade vid halv 9, då kom Johanna förbi så har vi suttit och snackat :) han typ inte...

Ovido - Quiz & Flashcards