idaharju

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

tips med ersättning

Av ida harju - 25 augusti 2011 21:05

Måste fortsätta med ersättning då min kropp producerar för lite fet mjölk:-(Men då är frågan, hur ofta ska ja mata henne, hur mycket ska jag ge? Vilken ersättning är bäst?Hon får nu sempers magdroppar och miniform, kan man blanda de i flaskan eller ska ja fortsätta ge på sked ? Andra tips om ersättning tackar jag och tar emot också:-)

 
 
josefine mamma till alicia

josefine mamma till alicia

26 augusti 2011 08:21

du skall ge henne när hon är hungrig =P typ var tredje till fjärde timma, och du för göra en flaksa och se hur mycket hon äter och då gör du så mycket sen och när du behöver öka så märker du det på henne när flaksan är slut och hon försöker äta mer då är hon inte nöjd. och nej du skall inte blanda dropparna i maten dom skall du ge på sked innan. =) ring om det är något gumman. du kan bara slänga iväg ett mess och fråga. love you

http://www.aliciasmamma.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

26 augusti 2011 09:38

Ersättning har du baby semp 1 eller nan 1, vilken som är bäst är svårt att säga eftersom det är olika på alla, men har hört att nan är snällare för magen. Det står på förpackningen hur mycket som hon skall äta beroende på ålder, tror det är 120 ml 2-4 veckor gammal, sedan 150ml 1-2 mån. eftersom hon är en hungrig tjej(som jag förstått) så är det kanske 150 som gäller :) du får prova dig fram. droppar måste ges på sked annars har de ingen effekt.
Eftersom Nova ännu är så pass liten så skall hon ha mat när hon vill det, men rikta in dig på 3-4 timmar mellan målen. Men när hon är hungrig, skall hon ha mat som sagt :)
Hoppas du fick lite tips i alla fall!

http://mammananna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emelie

26 augusti 2011 10:13

Det är absolut inget fel alls på att ge ersättning. Känner du att DU vill det så skall du göra. Strunta i vad andra ska tycka och tänka. Du ska inte behöva förklara dig varför du skall börja med ersättning.

Jag började med ersättning till min dotter när hon var två veckor. Men körde på med amningen så gott det gick. Men när hon var tre månader så gav vi upp amningen helt.

Vi kör på baby semp. Det var det jag hört bäst av vänner som kört det. Nan har jag hört att det lätt gör att bebisen blir hård i magen. Men det är nog beroende på vem du frågar om vad som är bäst.
Det står på förpackningen om hur mycket bebisen brukar äta beroende på ålder. Börja med lite och öka lite i taget så kommer du att inse vad som bli bäst för ditt lilla underverk.

Min personliga åsikt är att det kanske är bäst att ge magdroppar och miniform på sked. Jag inbillar mig att då får man in allt i munnen. Droppar du ner det i flaskan kanske det fastnar på flaskans väggar. Men jag vet inte alls om det är så.

Stort lycka till och glöm inte att det är DU som vet och känner ditt barn bäst!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida harju - 16 oktober 2011 15:32

http://novaliee.blogspot.com/  där kommer jag skriva om Nova :) så att pappa Tobias ska kunna hänga med :) PUSSHEJ!             ...

Av ida harju - 7 oktober 2011 09:51

Novalie 2 mån 1 dag gammal :)                  

Av ida harju - 1 oktober 2011 12:49

har precis fixat mina naglar :) Novalie är så söt och snäll och sover gott i soffan med Bim :) Tobbe är iväg och hjälper mamma och Tore att flytta :) ska se om jag hinner vila lite innan hon vaknar :) tänkte bara slänga upp en bild på naglarna :) o...

Av ida harju - 28 september 2011 21:49

Har inte uppdatera pga att Tobbe är hemma:) ja skriver ju bloggen mest för att han ska hänga med när han är och jobbar:) men iaf. I fredags storstädade vi medan farmor var ute och gick med Nova. :) vi piskade mattor, dammsög, skura, dammade m.m. Sen ...

Av ida harju - 18 september 2011 23:58

sitter ännu vaken då jag och Nova somnade på soffan vid halv 4 och sov till 6 :P kände att de inte va någon idé att försöka sova när jag inte är trött :P Nova somnade vid halv 9, då kom Johanna förbi så har vi suttit och snackat :) han typ inte...

Presentation


19 år, förlovad och sambo med världens finaste pappa till våran dotter Novalie

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards