idaharju

Alla inlägg under augusti 2011

Av ida harju - 19 augusti 2011 11:14

De är jätte kul att så många vill komma och fika m.m men mina krafter är totalt slut nu. Ja vill inte ha någon här den närmaste tiden då ja måste passa på att vila när Nova sover. Nätterna är hemska och ja har bara sovit cirka 5timmar sen vi kom hem från BB . Alltså riktigt klok sömn.ja känner att ja kan inte vara den bästa mamman för min dotter om ja fortsätter vara så här trött.Hoppas ni förstår hur ja menar. Men ja orkar inte ha mer folk här. De blir alltid sent, mer disk, ingen sömn bla bla bla . Och min kropp säger ifrån nu. Vikten har gått ner till 46.1kg och de fortsätter gå nedåt.Så snälla bli inte sura

Av ida harju - 18 augusti 2011 10:19

Inatt sov Nova bra! Dock kunde inte jag somna:-/Låg och typ planerade hur denna dag ska se ut. Mata och byta på Nova, försöka få henne somna, göra frukost, duscha, ofräsha till sig lite. Mata Nova igen. Ta bussen till BVC. Efter de gå till familjerätten och skriva på papper. Gå hem. Se om man hinner vila, sen mat hos svärmor/farmor ikväll. Känner redan nu hur utmattad jag kommer vara:-/

Av ida harju - 18 augusti 2011 04:08

Nova vaknade precis och ville ha tutten. Hon har sovit sen cirka 23.30<3Dock kunde inte ja somna trots att ja är så sjukt trött:-(Ligger och tänker hur ja ska hinna med saker när Tobbe åker :-/Nu funkar de bra då han kan ta Nova ibland så man får duscha och städa m.mSen vet ja inte hur de kommer gå :-/Jobbiga tankar.Min pappa fyllde 50igår<3:-DGrattis!:-)Snart fyller moster och mamma också år :-)Och Nova blir två veckor imorgon (fredag):-):-)Tiden går sjukt fort asså. Snart börjar skolan för alla igenVa ska man göra då?Johanna är ledig men Josse börjar skolan. Nå man hinner ju umgås på kvällarna:-)En fråga till er mammor. Hur ofta/länge åt gången låg era barn vid tutten?

Av ida harju - 17 augusti 2011 21:55

Ligger med Nova i famnen, hon ammas som vanligt. Känns som att de är allt hon gör. Imorgon får vi svar om hon går upp som hon ska iaf:-)blir skönt. Så mycket som hon äter så borde hon gå upp i vikt tycker ja.Har varit på stad med Tobbe mag Nova idag. Fikade med moster och kusin. Fick en jätte fin vinteroverall:-)Sen gick ja och Tobbe till Clas Ohlsson och babyproffsen:-)Köpte vyssan lull tassar:-)Tobbe har hängt upp sänghimlen nu och satt på tassarna. Städat och hämtat pizza:-)Helt underbar kille och pappa !:-)<3Hoppas Nova sover ett tag nu. Ska prova lägga henne i sängen.Puss!

Av ida harju - 15 augusti 2011 12:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av ida harju - 14 augusti 2011 20:44

Va ute och gick igår och i förrgår.

igår gick vi till gudfar André, blev cirka 12km fram och tillbaka :) skönt ! :)

vi grillade och hade de mysigt, men jag , Tobbe och Nova gick hem vid halv 9 tiden :)

gick förbi donken och tog en cheese va så hungrig igen:P och va tvungen gå på toa.

sen va vi förbi farfar ( gunnar) och sa hej. sen gick vi hem.

och Novalie ville inte sova inatt.

jag mata, bytte, rapa, mata, gosa och myste. inget hjälpte.

kl halv 5 höll jag på att somna med huvudet på spjälsängen och då somna hon.

men sen vakna hon igen vid 9 och ville ha mat igen.

efter hon somna passa jag på att diska, göra frukost osv.

försökte väckte Tobbe men han vakna inte :P

till slut vakna han. då badade vi Novalie, hon älskar verkligen att bada :D haha

har gosat lite med henne och mest bara legat och tittat på när hon gör grimaser :P hehe

lagade hamburgare till kvällsmat. hade ingen lust eller ork att göra nått avancerat :P 

vågen stod på 47,2 imorse. jag äter och äter men vikten går ner ändå :S

blir skönt i höst att börja gymma.


hur ska man göra med dop, vart ska man ringa? när brukar man döpa sina barn?


postade papper till nån namngrej idag, så att de finns på papper att hon heter Novalie Karlia Harju :)


imorgon ska jag på efterkontroll kl 10, blir att ta bussen vid 9 :/ :( hoppas jag får sova inatt asså! 

nej nu vakna hon så blir att byta och mata :)

HEJS! :D

Av ida harju - 12 augusti 2011 08:01

god morgon världen:-)ligger i sängen med Novalie på bröstet :-)hon vaknade för cirka 30min sen och bajsa lite sen ville hon ha mat:-) blöjan har hon dock inte sagt något öm:-P den får vi byta när hon vaknar:-)tänk att Novalie redan är en vecka gammal! :-):-)jisses tiden går nog fortare än man tror:-)inatt har jag fått sova cirka 4-5 timmar iaf:-D men hon vill inte sova i spjälsängen. :-(:-/så nu ligger hon bredvid mig i sängen och få sover hon jätte bra. vaknar, letar sig vill bröstet och sen somnar hon igen<3jätte mysigt men man vill ju att hon ska lära sig sova i sin säng.Bim har blivit mycket duktigare nu!:-Dinge mer kiss inne och är väldigt försiktig med Nova:-)Tobbe är den mest underbaraste pappan i världen!<3:-)han behandlar oss alla tre flickor som prinsessor:-)är så glad att ja har honom vi min sida! (vi är inte tillsammans igen ännu men hoppas på de)igår va BVC här. gick jätte bra:-)vägde Nova och pratade massa:-) ska dit på torsdag igen:-)Nova vägde nu 3610gram !:-) så de går upp åt. nästan 300gram på 2dagar:-Phehe.gottegris som Tobbe säger:-P:-)nu ska ja passa på att vila innan mamma kommer på frukost vid halv 10tiden:-)sen blir de nog en promenad idag:-)

Av ida harju - 11 augusti 2011 13:20

     

Ovido - Quiz & Flashcards