idaharju

Alla inlägg den 16 april 2011

Av ida harju - 16 april 2011 14:56

Det är verkligen ingen dans på rosor att vara gravid. Självklart är det jätte mysigt att veta att någon ligger där inne, som snart kommer till världen och gör mig till den lyckligaste.

Men hela vägen innan de då?

Ja, att inte kunna se sina fötter när man tittar när är inte så kul:

  Att inte kunna ha samma kläder som man alltid haft och måste öka storleken med en eller två storlekar är inte heller så kul.

Att hela tiden behöva oroa sig för att något ska gå fel/bli fel är riktigt skrämmande.

Ha konstant ont i rygg och bäcken är inte heller så trevligt.

Bristningar, ja jag är GLAD att jag ÄN inte fått några. t ex vissa får extremt mycket :/ tyvärr men skulle jag få de skulle ja göra allt i min makt att bli av med dom, antingen på naturlig väg eller kirurgisk. jag menar hur vacker är de här:

   ???

NEJ TACK!

lika så med brösten, nästan alla får bristningar på brösten, men snälla gud låt mig slippa de ! :



De är underbart när olika människor tar sig tid att fråga hur man mår, hur magen känns osv, men när ALLA ska ta på magen, snälla de är ingen Trofé som man ställer ut på visning. de är en mage, precis som din,bara lite större.

   att behöva väga sig hela tiden för att se om man får upp eller inte, jag har än så länge bara gått upp 5 KG, ochde räcker gott och väl, jag vill verkligen inte gå upp mer :/

Beachen 2012 ! :D

Och alla dessa utgifter, barnvagn, spjälsäng, skötbort, blöjor.... ja you name it. de är inte billigt om man säger så.

Vi har lagt ut cirka 2500-3000 och vi är inte ens halvklara med grejer :S alla möbler vi köpt har varit begagnade, och tack för de. skulle aldrig kunnat lägga ut 8000 för en vagn liksom..

JA, som ni läser och ser så är det verkligen ingen dans på rosor att vara gravid.

Att alla ska titta, snacka bakom ryggen och ställa 100 frågor varje gång man ses :/ tro mig i längen blir det jobbigt som fan..!

Av ida harju - 16 april 2011 14:49

Ja så luktar de när jag fiser just nu :P hahah! kul info va ;) ?

Tror de blev lite för stark mat igår :D men men, gott va de.

Har varit och handlat med mamma idag, lite blommor och så :)

blir nog fint när allt är klart :)

ska nog hem på middag där senare ikväll :)

kanske träffa en bekant också :)

glömde skriva igår att jag har tecknat en gravid/mamma försäkring hos trygg hansa igår :) jätte bra, kostar bara 1050 :)

         

Presentation


19 år, förlovad och sambo med världens finaste pappa till våran dotter Novalie

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards