idaharju

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av ida harju - 16 juli 2011 13:35

svartsjuka, de är något jag haft alldeles för mycket av i mitt liv, men när jag träffade Tobbe så släppte de, jag kunde känna sån tillit till honom, ett förtroende så starkt att jag inte behövde vara svartsjuk. men nu, den senaste tiden, har jag kännt som extrem svartsjuka, jag mår jätte dåligt över de men kan inte göra. jag litar på honom och jag tror aldrig han skulle vara otrogen, men hur kan man egentligen veta de till 100%? ingen människa i världens kan lova till 100% att man aldrig kommer vara otrogen för de är ingen som vet vad som händer, när och om något händer. 

men jag förstår inte varför denna svartsjuka kommit nu först? är jag så osäker på mig själv att jag inte tror att han tycker jag är attraktiv? jag ser mig i spegeln, ett fejkat leende, en stor mage, bristningar, sorgen i ögonen går inte att dölja, gråten i halsen går inte att stoppa länge till, jag ser ett monster med hemska tankar.

jag måste bli av med dessa tankar om jag ska kunna fungera normalt igen, men hur jag ska kunna göra de när jag känner tvivel, och jag har mina rättigheter att få veta sanningen, så varför ska sanningen vara så svår att tala om? jag vet mer än du tror, en kvinna ska lita på sin magkänsla och följa sina instinkter, de är de jag gjort/gör och frågan är: har jag rätt denna gång?

Av ida harju - 16 juli 2011 12:35

Tack för alla fina och underbara kommentarer , gud va de värmer att läsa såna :) <3<3<3

Igår grillade jag, Tobbe, mamma, svärmor, André och Emma :) Lilla Bim va såklart med men hon bara busade eller sov hela tiden :P hehe

va jätte gott och trevligt :) pratade lite skit och sen tog "tanterna" hand om disken, guuud så skönt att inte behöva diska :D :D :D

fick reda på igår att Tobbe måste åka och jobba nästa vecka :S :(

några dagar bara men va fan, hon kan ju komma ut när som helst, speciellt nu när jag har såna sammandragningar hela tiden :( 

känns verkligen piss! 

men de är ju hans jobb, kan inte göra så mycket åt de :S

så nu verkar de inte som att de blir någe bröllop eller något :( fy fan va tråkigt :(

hoppas bara han hinner hem i tid, de bästa vore om han åker på måndag och kommer typ fredag, då är de fortfarande typ 12 dagar kvar till BF (beräknad födesel)

och att ta de lugnt kan jag inte göra, när man har kissekatt så inser man hur mycket damm som samlar sig i en lägenhet. annars  är de rent, men under alla hyllor, soffan m.m är de huuuuur mycket som helst:P haha

nu ska ja äta frukost iaf :) tog sovmorgon idag då jag kände att jag va värd de, satt och väntade på Tobbe som kom hem vid 4.30 :/

Presentation


19 år, förlovad och sambo med världens finaste pappa till våran dotter Novalie

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards