idaharju

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av ida harju - 2 maj 2011 22:43

har legat i sängen i några timmar, men kan inte somna. prata nyss med älsklingen, tack för att du finns älskling

Av ida harju - 2 maj 2011 18:49

har lyckas göra varma mackor i ugn då jag verkligen inte kände för att stå upp och laga mat idag. 

pratade med Tobbe undertiden och förklara för honom hur ont jag  har.

blir bara värre och värre. varit inne på lite hemsidor och läst va jag kan göra och va jag ska göra om det blir värre.

nästa alla tycker man ska vila så mycket som möjligt och inte anstränga sig, men hur ska de gå när jag har så mycket att göra. städa, plocka och fixa. Baka inför tors och göra hushållssysslor som man behöver göra varje dag. 

har också feber just nu och känner mig helt slut av smärtan, både i magen och bäckenet.  Lillflickan sparkar för fullt vilket inte gör det bättre.

ska nog ringa MVC imorgon om det inte går över något över natten.

sitter och kliar på magen då den ännu är helt torr och ser ut som vattenblåsor typ :/

   

mamma är snäll som hjälper mig städa imorgon :) 

vet inte vad jag hade gjort utan henne

Av ida harju - 2 maj 2011 17:39

Att gå in i för tidig förlossning innebär inte nödvändigtvis att ditt barn kommer att födas där och då. Ibland, så länge vattnet inte går, kan det vara ett falsklarm. Här är mer information om hur för tidig förlossning visar sig: 

    • Hur känns det? Smärta i bäckenet eller nedre buken, ryggont, milda kramper i magen, diarré. Eventuellt går vattnet och du får regelbundna sammandragningar när livmodermuskulaturen spänns, ofta utan smärta.

    • När händer det? När som helst mellan graviditetsvecka 23 och 37.

  • Vad ska jag göra? Ring din barnmorska, läkare eller närmaste sjukhus med förlossningsklinik omedelbart. Ring sjukhuset först om du tror att vattnet gått.

Klåda över hela kroppen under graviditetens senare del, med eller utan gulsot, mörk urin och blek avföring 

Dessa symptom kan vara tecken på hepatit eller annan leversjukdom, som gallstas. Lite klåda är normalt eftersom huden sträcks för att ge plats åt ditt växande barn, men det är ändå bäst att kolla upp det. 
Av ida harju - 2 maj 2011 14:17

Varit och handlat på Willy. Tog hur länge som helst innan jag tagit mig runt i butiken, ändå hitta jag inte allt jag behövde. Har så fruktansvärt ont så varje steg känns som en plåge. kämpade för att hålla tårarna inne, men i bilen klara jag inte mer.

fy i helvete för smärta! en sån obeskrivlig smärta som inte försvinner. och man kan inte göra något åt den !

ska iaf till sjukgymnasten imorgon, får hoppas jag kan få några bra tips. ska  ta mig dit också, måste kolla upp hur bussarna går. 

sen på onsdag ska tvätta, städa och baka.

Torsdag fyller jag år så blir att fika då.

fredag? tror inte jag ska göra något.

just nu kan jag knappt gå till parkeringen utan att nästan dö av smärta. inte blir de bättre av att Lillflickan sparkar som en jävel heller :( rätt upp i revbenen och sen ligger hon och trycker ut med rumpan så hela magen blir sne. gör så förbannat ont :(

Vill ha hem min älskling nu :( 

ännu 9 dagar kvar :( fy fan

Tack så hemskt mycket mamma för att du diska när jag va borta !! <3<3<3

Hade inte klarat av att diska själv idag, vill verkligen inte resa mig upp något mer. fan :(

nu kan tiden gå fooooort tycker jag, annars vette tusan om jag kommer klara av de.

hormonerna går åt alla håll och kanter nu, är så känslig mot allt. har lust att gråta hela tiden, men jag kämpar mig igenom de... än så länge

Av ida harju - 2 maj 2011 08:15

Har knappt sovit inatt, vaknat hela tiden, haft ont, drömt mardrömmar...

fy fan, vill inte ens kliva ur sängen idag. 

har helt vakna på fel sida.

och de värsta är att drömmarna känns så verkliga :S

sjukt verkliga. jag grät imorse när jag vakna för jag nästan trodde dom va sanna.

vet inte hur länge jag klarar av de här :(

vill inte va ensam något mer. börjar bli riktigt jävla jobbigt.

idag kommer moffa till stan så måste kliva upp typ nu för vet inte när han kommer.

sen kommer Gotlandshem och kollar badrummet. helst vill jag bara ha dörren låst, stänga av mobilen och datan och inte träffa nån! 

fan va drömmar kan ställa till de! :(

och inte hjälper de att jag blivit svartsjuk heller, har inte känns någon som helt svartsjuka fören nu. och de suger! blir så arg. jag hatar att va svartsjuk, de äter liksom upp en innefrån. men nu är jag de. kanske de beror på att jag inte är nummer 1 längre. inte ens nummer 2 eller 3 :( 

känns så jävla meningslöst allt och jag behöver få den bekräftelsen att du fortfarande vill va med mig. just nu känner jag mig bara bortglömd och bortstött. 

FAN!

Presentation


19 år, förlovad och sambo med världens finaste pappa till våran dotter Novalie

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards